nuffnang ads

teMan setiA awAnsikeCIL

' doaku dipagi hening '

Al-Fatihah.
ya Allah,
jangan biarkan aku jauh dariMu...
bismillahirrahmannirrahim.. 
' Dengan nama Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang  '


Wahai Rabb yg memiliki sekalian isi langit dan bumi ,
" jadikanlah sekeping hati ini takut pada kebesaranMu ya Illahi agar bisa aku menjadi insan yg Kau diredhai , kesedihan yg dialami insyaAllah sekadar ujian dan janjinya Firdausi andai ikhlas hati ini "



wahai Rabb yg Maha Mengetahui akan segala sesuatu yg terjadi didalam hidupku
"sesungguhnya aku redha akan segala musibah dan dugaan yg Kau beri, tapi berikanlah aku kekuatan agar tidak sesekali aku melepaskan keluhan dengan ujian yg aku perolehi'


"serendah hati dan sehina diri aku tunduk menghadapMu, ampunkanlah dosa dosa yg telah aku lakukan sama ada dalam keadaan sedar mahupun dalam keadaan aku terleka dgn nikmat dunia yg hanya sementara ini "


Wahai Allah yg Maha Melihat lg Maha Mendengar
"dengarlah rintihan hamba yg penuh kejahilan, kurniakanlah bg hamba ilmu yg bermanfaat agar dpt diri ini trus berdakwah dijalanMu, perbetulkan akhlak dan peribadiku agar dapat aku menjadi wanita yg mulia disisiMu kelak, subhanallah, nikmat yg amat aku dambakan ya Allah"


" sesungguhnya mengejar solehah tidak sukar dengan bantuan dan peringatanMu, maka berikanlah aku peringatan dalam apa ujian sekalipun agar aku tidak terus terleka dan hanyut dari landasan syariatMu, cintailah aku ya Rabb, pimpinlah aku "


" berikanlah aku hidayah agar aku selalu istiqamah dalam memperbaik diri dari hari ke hari "


moga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari sebelumnya, amin.



Tiada ulasan: