nuffnang ads

teMan setiA awAnsikeCIL

keluar fatwa HARAM MEROKOK !

" jangan lah bakar diri anda mcm putung rokok ni "
hehehehe
Rini mari kita bermuhasabah tentang rokok walaupun benda ni mmg dah selalu diwar-warkan dlm media.
Dalam bahasa arab LA BUDDA ataupun bahasa melayunya tidak dapat tidak tajuk diatas semua orang kena take note . Memandangkan nowadays memang ramai gila perokok tegar yang terdiri dikalangan remaja mahupun orang dewasa yang telah memberi kesa yang sangat negatif pada diri individu yang menghidu asap rokok dan juga masyarakat sekelililng yang terkena bahananya sekali. ecewah terasa macam pemberita pula aku cakap mcm nie. tapi ini SERIOUS. Anna x main-main rokok dah keluar FATWA HARAM INFO DARIPADA  Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Othman Mustapha. So kalau dah haram niat tetap tidak akan menghalalkan cara. Berenti-berenti la ye. :P

Kesan Asap Rokok Terhadap Isteri Perokok Adalah : 
- Melahirkan bayi yang kurang berat badan 
- Melahirkan bayi yang tidak cukup bulan 
- Lebih terdedah kepada kanser 
- Mengurangkan kesuburan dan putus haid awal 

Kesan Asap Rokok Terhadap Anak Perokok : 
- Lebih mudah mendapat lelah 
- Mendapat jangkitan paru-paru 
- Pertumbuhan paru-paru kanak-kanak terganggu 
- Mudah menjadi perokok apabila dewasa kelak
" katakan taknak pada merokok "

2 ulasan:

Cik Ana berkata...

Emang bahaya rokok nie , tapi masi ada yg berdegil tak nak berhenti .

sobri yaacob berkata...

erm... .. sya x ksah org nak isap rokok.. ,masalahnye skrg org yg x isap rokok yg hidu asap rokok..lg tinggi risikonya.. 2 yg jdi msalah.. so pda prokok kat luar sana.. cba korng isap rokok.. x bg asap kluar,, klau mcm 2 nak isap rokok 24 jam pun bleh..janji org lain x idu asap rkok 2..