nuffnang ads

teMan setiA awAnsikeCIL

Tips : Skin Care Body Lotion










Oh jari jemari lantas berlari-lari pantas menunjukkan betapa aku eksaitedd nak update blog yang mula mengeluarkan sarang-sarang serta debu-debu asap kelabu seperti mana blogger lain selalu cakap bila lama tak update blog mereka. he he he. Tadi anna fikir-fikir en nak update apa then tetebe je nak buad tips skin care untuk penjagaan kulit badan, tangan and kaki. feewitt yang ladies mata sila ikhlaskan membaca. 
Penting ni penting ! supaya para suami dan bakal encik suami bertambah sayang miahaha !:D

1) Wudhu' :P
This one the first thing. Sape cakap nak cantik berseri tu kena guna lotion cream bagai je baru boleh. haa. Siapa yang tak tahu bahawa orang yang boleh kekalkan wudhu seharian insyaAllah muka dan seluruh anggota badan dia akan berseri-seri. Tapi jangan amek wudhu je solatnye tak. haa. Tak jadi la gitu. Kita nak NUR dari Allah tu kan kan. Keberkatan tu ada kalau kita buat dengan doa dan niat yang baik.

Rasulullah saw bersabda :

“Dari Abu Hurairah berkata: telah bersabda Rasulullah saw: Apabila seseorang hamba muslim atau mukmin berwuduk maka setelah ia membasuh wajahnya, keluarlah dari wajahnya segala dosa yang telah dilihat oleh kedua matanya melalui air atau bersama titisan air yang terakhir. Ketika membasuh kedua tangannya keluarlah dari kedua tangannya bersama air atau titisan air yang terakhir. Sewaktu ia membasuh kakinya setiap dosa yang dilangkah oleh kedua kakinya bersama air atau bersama air terakhir sehinggalah setelah ia selesai berwuduk ia bersih dari dosa-dosanya. (hadis riwayat muslim)”

Ketahuilah bila diri kita suci dari dosa zahir dan batin Allah akan angkat darjat kita mulia disisi Dia. Selain tu wudhu' juga salah satu treatment yang baik untuk menyucikan diri dan supaya seluruh anggota badan kita mendapat berkat dari Allah melalui air wudhu tersebut. Berwudhu lah dengan sempurna okay. :))

So bila nak berwudhu tu boleh la doa minta yang baik-baik. Nak minta Allah berikan kecantikan pun boleh. Tak salah. Islam tu unik dan mudah !

Yang kedua baru nak suggest benda lain, haha !

2) BUTTER LOTION BODY SHOP
okay this time nak promote body shop. miaahaha. Bukan promote saje aw cez this one mmg bagus untuk moisture kulit or rawat kulit rosak like that lah. Cez im using bodyshop to. Lol ! that's why la promote. So kalau ramai org beli esok boleh pg interview jadi promoter. ( haha gile ) 

here we go, untuk penjagaan kulit, anna suggest kat korang beli body shop butter ni. This one ialah lotion badan yang sangat moisture. See, butter kan. Butter ni sangat bagus untuk kelembapan kulit. So that kulit korang tidak akan kelihatan kering kusam. Dia akan jadi soft, moist and whiten depends on jenis butter lotion yang korang pilih.

Kat bawah ni antaranya laa.. anna guna yang hijau tu.. that one is olive.

Ni gambar dalam dy.. boleh nampak tak perbezaan dari lotion biasa ? sangat best pakai.

Macam anna, anna pilih olive tu sebab this one sangat baik untuk kulit kering teruk. Oh my hand skin sampai mengelupas kot dah mcm zombi . serious weh . Tapi sekarang dah mcm princess. 
Butui ni ta tipu.ƗƗɑƗƗɑƗƗɑƗƗɑ. ( tiputipu ) :p

Actually bukan ni je ada banyak lagi jenis tp yang kat atas ni antara yang terbaik untuk kulit kering.

Korang pilih la mana korang nak . Ni haa .. untuk whitening pun bole :))
harga dia dalam RM60++ cmtu kalau ahli boleh dpt less but jangan risau la even mahal kan anna dh pakai dekat setahun x habis habis. he he he :D


mood : puas hati dh update :p
thanks for reading !
wassalam






1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

This is my first time pay a quick visit at here and i am actually impressed to
read everthing at one place.
Feel free to visit my site :: Leiligheter i mahmutlar Alanya